PAZARLAMA ŞİRKETLE BİRLİKTE NEFES ALIR
Birçok şirket pazarlamayı sadece satış ve pazarlama
departmanında çalışan kişilerin görevi olduğu anlayışını benimsemektedir. Bu şirketler
satış ve pazarlamayı birbirinden ayrı düşünemez.
Ürünün benimsenmesi, satış teknikleri, satış stratejileri,
pazarlama politikaları, ürünün müşteriye ulaşmasına kadar her aşamada satış ve
pazarlama birlikte adım atar. Bu bakımdan pazarlama satışla büyük ölçüde
örtüşmektedir.
Pazarlama; tüketicileri araştırır, analiz eder, satın alım
davranışlarını izler, satış teknikleri geliştirir, aynı zamanda şirketin
iletişim ağında güncel ve akılda kalıcı paylaşımlarla tanıtımda da önemli rol
oynar.
Yani pazarlama şirketle birlikte nefes alır.
Bazı şirketler ise pazarlamayı herkesin görevi olarak
düşünmektedir.
Harry Beckwith’in Görünmeyeni Satmak kitabından şöyle bir bilgi edinmiştim;
Japon şirketlerinin yarısından çoğunda pazarlama departmanı bile yoktur. Çünkü onlar şirketteki herkesin pazarlamanın bir parçası olduğunu düşünürler. ( Pazarlama bir departman değildir. İşin kendisidir.)
Bir şirketi ayakta tutan çok fazla dinamik vardır. Bu dinamikler
görevlerine göre departmanlara ayrılmıştır. Var olan tüm departmanlar ise
pazarlamanın bir öznesidir.
Bir ürünün müşteriye ulaştığı son halinden tüm şirket
sorumludur. Müşteri o üründe hata görürse tek bir kişiyi değil tüm şirketi
sorumlu tutar. Ya da müşteri kendisine ulaşan ürünü beğenirse sadece o ürünü
ona satan kişi için değil, şirketin adı ve tamamı için olumlu izlenimler besler. Bu
açıdan bakacak olursak; evet, pazarlama herkesin sorumluluğundadır.
Kırılan rekorlar, rakamlar, elde edilen üst düzey gelirler,
ödüller başarının kanıtı olsa da sonuçları yorumlama kısmında teşekkür sadece
pazarlama özelinde değildir.
Bana göre pazarlama bir şirketin olmazsa olmazıdır. Şirketin
tüm çalışanları yaratıcı fikirleriyle pazarlamanın kapısını çalmalıdır. Satış,
muhasebe, finans, üretim… Herkes sorumluluğundaki işi en iyi şekilde yaparken
kendisini ve şirketini bir adım ileriye götürecek fikirleri de paylaşarak
pazarlamaya katkı sağlamalıdır.
Fark etmek fark yaratmanıza sebep olur.
İşiniz, göreviniz ne olursa olsun siz değer zincirinin bir
parçasısınız. Zincirin her halkası aynı dili konuşursa başarı kaçınılmaz olur.
HANDEGÜL AVCI
Yorumlar
Yorum Gönder